Гуцульська школа — це, власне, українська школа Гуцульського регіону, як карпатська смерека, закорінена в твердому ґрунті, пнеться до сонця, так і гуцульська школа, ґрунтуючись на народних педагогічних традиціях рідної верховини, прагне осягнути рівня освіти високо розвинутих націй.

І. Пелипeйко

Модель гуцульської школи майбутнього

Концептуальна ідея: розбудова гуцульської школи як регіональної української національної на засадах регіонального етнографічного компонента – гуцульщинознавства, культурно-історичних традицій, народної педагогіки, що забезпечує морально-патріотичне виховання дітей та молоді; оволодіння учнями знаннями на рівні державних стандартів з метою підготовки нової генерації високо ерудованих і працьовитих громадян України, які виявлятимуть себе як особистості, діятимуть цілеспрямовано, прийматимуть правильні, осмислені рішення.

Місія: допомогти учням отримати знання на рівні державних стандартів; здійснювати вивчення гуцульщинознавства в системі навчально-виховного процесу, що виховує в учнів справжні патріотичні почуття, а не абстрактні, які в умовах інтеграції України в європейський і світовий простір забезпечуть яскраво виражене національне обличчя тобто зберегти українське «я».

Мета: для досягнення результативності здійснювати переорієнтацію всієї освітньої діяльності з процесної на результативну.

Завдання:

- створити і підтримувати умови для забезпечення в гірській місцевості рівного доступу дітям до здобуття якісної освіти;

- домагатись оволодіння кожним вчителем методикою результативного уроку та в інших видах освітньої діяльності;

- реалізувати авторську П.В.Лосюка нову дидактико-методичну систему поєднання в 10-11 класах профільного навчання (суспільно-гуманітарного, природничо-математичного і технологічного профілю) з допрофесійною підготовкою, що забезпечить належне проходження ЗНО і вступ до ВНЗ і трудову підготовку до праці, до професійного самовизначення;

- постійно використовувати педагогічні можливості гуцульщинознавства, що максимально наближає освіту до життя, забезпечує краєзнавчий принцип у вивченні предметів, прищеплення учням реального, а не абстрактного патріотизму на основі виховання любові до рідного, його природи, історії. Тут мова йде не про виховання лише гуцула, а передусім – українця, європейця, який живе в центрі Європи;

- Дбати про оволодіння економічними знаннями, навичками підприємництва і господарювання (ґаздівства), щоб відповідало б гірським умовам і гуцульському укладу життя.

Очікувані результати:

- учні матимуть можливість здобувати знання не нижче державних стандартів, що дасть можливість продовжувати навчання у ВНЗ і одночасно одержувати допрофесійну підготовку;

- набуття трудових умінь і навичок на уроках технологій за авторськими варіативними модулями (господарювання в гірських умовах, деревообробництво, зокрема й художнє, ткацтво (ліжникарство), лісівництво, туризм), що дає можливість враховувати і розвивати нахили і здібності школярів, забезпечить підготовку випускників до життя;

- вивчення гуцульщинознавства в системі навчально-виховного процесу посилює виховну функцію школи, забезпечує єдність шкільного і родинного виховання, утверджує довірливі взаємини, що важливо длЯ формування особистості школяра, виховання національної свідомості на християнських і загальних чеснотах.

Кiлькiсть переглядiв: 269

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.